@article { author = {سادات, سیدمحمد}, title = {}, journal = {Supply Chain Management}, volume = {3}, number = {10}, pages = {-}, year = {2002}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-9198}, eissn = {2717-1647}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {سیستم‌ لجستیکی‌ هماهنگ‌ و یکپارچه‌ در سطح‌ نیروهای‌ مسلح‌}, abstract_fa = {این‌ مقاله‌ ضمن‌ بررسی‌ نقش‌ مدیریت‌ لجستیک‌ در موفقیت‌های‌ نیروهای‌ مسلح‌، به‌ سیستم‌ موجود لجستیک‌ نیروهای‌ سه‌ گانه‌ ارتش‌ هندوستان‌ نگاهی‌ اجمالی‌ انداخته‌ و نقاط‌ ضعف‌ آنها را مورد ارزیابی‌ قرار داده‌ است‌، سپس‌ با انجام‌ مطالعات‌ تطبیقی‌ به‌ راهکارهای‌ ایجاد بهبود، اصلاح‌ و رفع‌ نقاط‌ ضعف‌ پرداخته‌ و به‌ مواردی‌ چند از سازمان‌های‌ مورد نیاز در ساختار فعلی‌ ارتش‌ اشاره‌ کرده‌ و در بخش‌ پایانی‌ نتایج‌ حاصل‌ از بحث‌ یکبار دیگر مرور شده‌ است‌.}, keywords_fa = {یکپارچگی}, url = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203448.html}, eprint = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203448_fd3e965c995144fe8acb711eb3eb7766.pdf} } @article { author = {رضامند, محمدباقر}, title = {}, journal = {Supply Chain Management}, volume = {3}, number = {10}, pages = {-}, year = {2002}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-9198}, eissn = {2717-1647}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {کاربرد روش‌ AHP در تصمیم‌گیری‌ استراتژی‌ بازسازی‌ اقلام‌ تعمیرپذیر در یک‌ سیستم‌ صنعت‌ دفاعی‌ کشور}, abstract_fa = {AHP  «روش‌ تصمیم‌گیری‌ چند معیاره‌ سلسله‌ مراتبی‌» تکنیک‌ نوینی‌ است‌ که‌ در مدل‌های‌ تصمیم‌گیری‌ کاربرد مؤثری‌ دارد. دراین‌ مقاله‌ سعی‌ شده‌ است‌ ضمن‌ معرفی‌  AHP ، به‌ صورت‌ مختصر، کاربرد آن‌ در یک‌ نمونه‌ عملی‌ بیان‌ شود و این‌ نمونه‌ عملی‌، تصمیم‌گیری‌ استراتژیکی‌ برای‌ انجام‌ بازسازی‌ خودرو در یک‌ سازمان‌ دفاعی‌ یا واگذاری‌ آن‌ به‌ بخش‌ خصوصی‌ است‌. برای‌ استفاده‌ از مدل‌  AHP  باید هدف‌، معیارهای‌ کلان‌ و معیارهای‌ جزئی‌ و سپس‌ گزینه‌های‌ مختلف‌ سطح‌بندی‌ شده‌ و با تعیین‌ وزن‌ هر معیار و مقایسه‌ دو دوئی‌ معیارها به‌ گزینه‌ مطلوب‌ دسترسی‌ پیدا کرد. در این‌ مقاله‌ وزن‌ها و نسبت‌ ناسازگاری‌ با استفاده‌ از نرم‌افزاری‌ که‌ توسط‌ آقای‌ پرفسور ساعتی‌ (ابداع‌گر این‌ تکنیک‌) تهیه‌ شده‌، محاسبه‌ گردیده‌ و با توجه‌ به‌ مراحل‌ مدل‌  AHP  گزینه‌ مطلوب‌ پیشنهاد شده‌ است‌.}, keywords_fa = {نگهداری و تعمیرات}, url = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203449.html}, eprint = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203449_42218799597da4a793258ebd1371bbf2.pdf} } @article { author = {علیخانی, حمید and ناصحی‌فر, وحید}, title = {}, journal = {Supply Chain Management}, volume = {3}, number = {10}, pages = {-}, year = {2002}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-9198}, eissn = {2717-1647}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {مروری‌ بر مفاهیم‌ لجستیک‌ بازاریابی‌}, abstract_fa = {وظیفة‌ لجستیک‌ یک‌ سازمان‌، تهیه‌ سیستمی‌ است‌ که‌ تأمین‌کننده‌ نیازها، اهداف‌ با حداقل‌ هزینه‌ و زمان‌ ممکن‌ باشد. لذا سیستم‌ لجستیک‌ ارتباط‌ اساسی‌ با عملیات‌ بازاریابی‌ دارد. هر چند وجود یک‌ سیستم‌ لجستیک‌ جامع‌ و منسجم‌ می‌تواند هزینه‌ و زمان‌ را کاهش‌ و کیفیت‌ و مطلوبیت‌ را افزایش‌ دهد، اما در شرایط‌ فعلی‌ که‌ خلاء یک‌ لجستیک‌ جامع‌ احساس‌ می‌شود، وجود زیرسیستم‌های‌ منسجم‌ و قوی‌ تا حدودی‌ می‌تواند به‌ رفع‌ این‌ نقیصه‌ کمک‌ نماید. لجستیک‌ بازاریابی‌، شامل‌ فعالیت‌های‌ حمل‌ونقل‌، انبارداری‌، جابه‌جایی‌ مواد، پردازش‌ سفارشات‌ و در دسترس‌ بودن‌ موجودی‌ می‌شود که‌ انسجام‌ این‌ فعالیت‌ها می‌تواند بر روی‌ کاهش‌ هزینه‌ها و عملیات‌ و ارائه‌ خدمات‌ به‌ مشتریان‌ تأثیر به‌ سزایی‌ بگذارد.}, keywords_fa = {مفاهیم لجستیک}, url = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203450.html}, eprint = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203450_1fd436ff2639b717726b53e8ece76ca3.pdf} } @article { author = {تیموری, ابراهیم}, title = {}, journal = {Supply Chain Management}, volume = {3}, number = {10}, pages = {-}, year = {2002}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-9198}, eissn = {2717-1647}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {مقدمه‌ای‌ بر مدیریت‌ زنجیرة‌ عرضه‌ (تأمین‌)}, abstract_fa = {در این‌ مقاله‌ مفاهیم‌ "مدیریت‌ زنجیره‌ عرضه‌" (SCM) و تغییرات‌ فناورانه‌، تشدید رقابت‌ در صحنه‌ بازارهای‌ داخلی‌ و بین‌المللی‌، انقلاب‌ اطلاعات‌، بالا رفتن‌ توقع‌ مشتریان‌ که‌ از جمله‌ عوامل‌ بوجود آورنده‌ مفاهیم‌ و نگرش‌های‌ تازة‌ علمی‌ در مجامع‌ علمی‌ و صنعتی‌ هستند، بیان‌ شده‌ است‌. هم‌ اکنون‌ در صحنه‌ اداره‌ بنگاه‌های‌ اقتصادی‌، عام‌المنفعه‌، خدماتی‌ و بسیاری‌ از بخش‌های‌ مختلف‌ جامعه‌، نگرشی‌ نوین‌ پا به‌ عرصه‌ می‌گذارد و به‌ کمک‌ مدیران‌ می‌آید تا شاید پیروزمند میدان‌ سخت‌ مبارزه‌های‌ بازارهای‌ رقابتی‌ باشد. تفکر سیستمی‌ در زنجیره‌های‌ عرضه‌ و ادارة‌ آنها، به‌ نام‌ "مدیریت‌ زنجیره‌ عرضه‌" معروف‌ شده‌ که‌ در ادامه‌ مفاهیم‌، اجزاء و ارکان‌ و علل‌ بوجود آورنده‌ و ضرورت‌ و اهمیت‌ آن‌ در مدیریت‌ یکپارچه‌ لجستیک‌ بیان‌ می‌شود.}, keywords_fa = {مدیریت زنجیره تأمین}, url = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203451.html}, eprint = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203451_0784f63339af442e3dd0d7a5ce15bd7c.pdf} }