@article { author = {پایدار, محمد مهدی and یوسفی بابادی, ابوالقاسم and داودی, اشکان}, title = {Designing an Integrated Direct and Reverse Logistic Robust Optimization Model under Uncertainty}, journal = {Supply Chain Management}, volume = {17}, number = {47}, pages = {4-15}, year = {2015}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-9198}, eissn = {2717-1647}, doi = {}, abstract = {Reverse logistic and recursive management is one of the important subjects in logistic and supply chain management which is not drastically considered in our country in the last two decades. A lot of companies and industries of advanced countries have begun studies in terms of reverse logistics and considered it as one of the most crucial process in their supply chain. Continues improvement and consumer satisfaction is the primary purpose of indirect logistics system. Reverse logistic network design, as one of the strategic supply chain management levels, which is very principal. In this paper, an integrated direct and reverse logistic considering production, distribution, customer, devastation, retrieval centers under uncertainty is developed. In this model, cost parameters are not certain which the scenario-based robust optimization method is applied. The aim of the model is to minimize the total cost and obtain robust solution. Finally, an applicable example to verify the proposed model is presented.}, keywords = {Supply Chain,Forward Logistic,Reverse Logistic,Robust Optimization}, title_fa = {ارائه مدل بهینه‌سازی استوار شبکه یکپارچه لجستیک مستقیم و معکوس در شرایط عدم قطعیت}, abstract_fa = {امروزه از جمله مباحث مطروحه صنایع مختلف در حوزه لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین، موضوع "لجستیک معکوس" و "مدیریت بازگشتی­ ها" است؛ امری که تاکنون در صنایع مختلف کشورمان به آن توجه جدی نشده است. اخیراً، شرکت‌ها و صنایع بسیاری در کشورهای پیشرفته بررسی در این زمینه را آغاز کرده و لجستیک معکوس را یکی از فرآیندهای مهم در زنجیره تأمین خود در نظر گرفته‌اند.‌عمده­ ترین هدف یک سیستم لجستیک معکوس، استمرار بهبود و رضایت­مندی مصرف­ کننده است.طراحی شبکه لجستیک معکوس به‌ عنوان یکی از تصمیم­ های سطح راهبردی مدیریت زنجیره­ تأمین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مقاله یک مدل یکپارچه لجستیک مستقیم و معکوس شامل مراکز تولید، توزیع، مشتری، جمع‌آوری، انهدام و احیا در شرایط عدم قطعیت توسعه داده شده است. در این مدل پارامترهای هزینه قطعی نبوده و از روش بهینه‌سازی استوار تحت سناریو استفاده شده است. هدف مدل مذکور کمینه­ سازی هزینه‌های سیستم و یافتن جوابی استوار است. در نهایت، یک مطالعه موردی جهت اعتبارسنجی مدل پیشنهادی ارائه شده است.}, keywords_fa = {زنجیره تأمین,لجستیک مستقیم,لجستیک معکوس,بهینه سازی استوار}, url = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203553.html}, eprint = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203553_0fbe854209975b471db6f5b88ba0e9d3.pdf} } @article { author = {مصدق خواه, مسعود and حسن پور, حسینعلی and عباسی, محمد رضا}, title = {Model Estimates the Fuel Consumption of Military Vehicles (Case Study -va Provinces and Boyer Ahmad, Khuzestan and West Azerbaijan)}, journal = {Supply Chain Management}, volume = {17}, number = {47}, pages = {16-25}, year = {2015}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-9198}, eissn = {2717-1647}, doi = {}, abstract = {Due to the deployment of military units in different provinces and different lands and areas in Iran and doing many different missions, the amount of fuel consumption of vehicles is not only identical but also different. Since the precise measurement of fuel consumption and estimating its needs are important, the factors affecting fuel consumption, military units, including temperature, humidity, rain, dust, land area, type of route, area, providing life, of culture of province, of implementation, maintenance and mission identified and their effects have been determined. Due to the country's provinces and parts of the propellant used in them, the models and formulas defined in this article, fuel required per unit is calculated}, keywords = {Fuel,Passenger Car,Estimate,Consumption,Military Units}, title_fa = {ارائه الگوی برآورد مصرف سوخت عملیاتی خودروهای سواری یگان های نظامی (مطالعه موردی استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و آذربایجان غربی)}, abstract_fa = {با توجه به استقرار یگان­های نظامی در استان­های مختلف کشور و وجود اقلیم­ های گوناگون و مناطق سرزمینی متفاوت در ایران و وجود مأموریت­های مختلف و فراوان در یگان­ها، میزان مصرف سوخت خودروهای سواری در یگان­های مختلف یکسان نبوده و متفاوت می­ باشد. از آنجاکه سنجش دقیق میزان مصرف سوخت و برآورد نیازمندی آن از اهمیت بالایی برخوردار می­ باشد، در این مقاله عوامل و پیشران‌های مؤثر بر مصرف سوخت یگان­های نظامی شامل دما، رطوبت، بارش، گردوخاک، منطقه سرزمینی، نوع مسیر حرکت، وسعت منطقه، عمر تجهیز، فرهنگ استان، میزان پیاده­ سازی نت و مأموریت شناسایی شده و میزان تأثیر آنها تعیین گردیده است. با توجه به شرایط استان­های کشور و مصادیق عوامل و پیشران­ های مذکور در آنها، مدل­ها و فرمول­های تعریف شده در این مقاله، سوخت مورد نیاز هر یگان قابل محاسبه می­باشد.}, keywords_fa = {سوخت,خودروی سواری,برآورد,مصرف,یگان نظامی}, url = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203554.html}, eprint = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203554_41dc3b3cd8d1c8ef18afa7838efce5b6.pdf} } @article { author = {صیدی, مسعود}, title = {Presents an Inventory Model in Production-Remanufacturing System with Determination of Acquisition and Sale Prices and Considering the Quality Level}, journal = {Supply Chain Management}, volume = {17}, number = {47}, pages = {26-33}, year = {2015}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-9198}, eissn = {2717-1647}, doi = {}, abstract = {Inventory management in production-remanufacturing system has been receiving a great deal of attention in recent years. In literature review, production environment is composed of two sections. The first section is included: production process, remanufacturing process and other options considered in reverse logistics. The second section is included: collection and sorting processes. Determination of sale price in inventory system is one of the most important issues in the first section and determines the acquisition price is one of the topics discussed in the second section. In this paper, we consider the two issues together. At the beginning of this article, an inventory model with product return is presented. To solve the model, genetic algorithm (GA) and simulated annealing (SA) are used. The results of the model solving are production and remanufacturing quantity and acquisition and sale prices. It is noteworthy that we have considered the quality level in modeling process}, keywords = {Remanufacturing,Inventory,Acquisition Price,genetic algorithm,Simulated Annealing}, title_fa = {ارائه یک مدل موجودی در سیستم تولید-تولید مجدد همراه با تعیین قیمت تملک و قیمت فروش با در نظر گرفتن سطح کیفیت}, abstract_fa = {مدیریت موجودی در سیستم­ های تولید-تولید مجدد در سال­های اخیر مورد توجه فزاینده­ی محققین سیستم­ های تولیدی قرار گرفته است. در اغلب تحقیقات موجود در ادبیات موضوع، محیط تولیدی از دو بخش اساسی تشکیل شده است. بخش اول مربوط به فرایندهای تولید، تولید مجدد و سایر گزینه­ های مدنظر در لجستیک معکوس می­ باشد و بخش دوم شامل فرایندهای جمع­ آوری و رتبه­ بندی می­ باشد. در اغلب تحقیقات انجام شده، یا به فرایندهای مطرح در بخش نخست پرداخته شده یا تنها بررسی مسائل مطرح در بخش دوم کانون توجه بوده است. یکی از مهم‌ترین موضوعات بخش نخستین، تعیین قیمت فروشدر سیستم موجودی و یکی از مباحث مهم در بخش دوم، تعیین قیمت تملک محصولات برگشتی است که در این مقاله به‌ صورت توأم مدنظر قرار گرفته است. در ابتدای این مقاله به ارائه‌ی یک مدل موجودی با در نظر گرفتن برگشت محصولات به محیط تولیدی پرداخته شده است. سپس برای حل مدل از دو الگوریتم ژنتیک (GA) و تبرید شبیه­ سازی شده(SA) بهره گرفته شده است. نتایج حل مدل موجودی مطروح شده، علاوه بر تعیین مقادیر تولید و تولید مجدد، منتج به تعیین قیمت­ های تملک و فروش نیز خواهد شد. شایان ذکر است که در این مقاله سطح کیفیت محصولات برگشتی نیز مورد توجه در فرایند مدل­سازی بوده است.}, keywords_fa = {تولید مجدد,موجودی,قیمت تملک,قیمت فروش,الگوریتم ژنتیک و تبرید شبیه سازی شده}, url = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203555.html}, eprint = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203555_80c15ffe0eace289b5fcaa63cd42d25c.pdf} } @article { author = {احمدی, اردشیر and علیاری, شهرام and Bozorgi, Peyman}, title = {Identifying Factors Influencing Improvement Use of Military Tactical Vehicles}, journal = {Supply Chain Management}, volume = {17}, number = {47}, pages = {34-41}, year = {2015}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-9198}, eissn = {2717-1647}, doi = {}, abstract = {In this paper, a framework for optimizing operation of light tactical vehicles in corps of Defense Force offered. There are many models for optimizing operation and check the number of existing models, the proposed model was presented. The main processes include the "relevant selection criteria and priorities" is. In terms of data collection, interviews and questionnaires have been distributed. The population of experts and managers working in the field of transportation, logistics and support that is familiar to them. Criteria for approval, a questionnaire were distributed among 50 experts and 44 completed questionnaires were collected to determine the validity by using lavshh formula and were approved with modifications. The reliability of the statistical analysis software SPSS was assessed using Cronbach's alpha value was greater than 0.7, indicating that it is reliable. The main measures optimizing utilization of light tactical vehicles in this study consisted of "supply and procurement, distribution, storage, maintenance and operation" is detected And analyzed using the Friedman (nonparametric) and TOPSIS conceptual model of the causes and the reasons for their subsidiary's ratings. The output of this project was to implement the appropriate Corps.}, keywords = {Optimizing Operation,Light Tactical Vehicles,Logistics,Transport and Mobility,TOPSIS Model}, title_fa = {شناسایی عوامل مؤثر بر بهبود بهره‌برداری از خودروهای سبک تاکتیکی نظامی}, abstract_fa = {در این مقاله، چارچوبی برای بهبود بهره­ برداری از خودروهای سبک تاکتیکی در یک نیروی دفاعی ارائه می‌گردد. مدل­های بسیاری برای بهبود بهره­ برداری وجود دارد که با بررسی تعدادی از مدل­های موجود، مدل پیشنهادی ارائه گردید. فرآیندهای اصلی این چارچوب شامل، "انتخاب معیارها و شاخص­ های مربوطه و اولویت­ بندی آنها" می‌باشد. جهت گردآوری داده­ ها، از روش خبرگی، مصاحبه و توزیع پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری شامل کارشناسان، متخصصان و مدیران شاغل در آماد و پشتیبانی آشنا با حوزه ترابری و تحرک، می‌باشند. جهت تأیید معیارها، یک سری پرسشنامه بین 50 خبره توزیع شد و 44 عدد آن جمع­ آوری گردید که برای تعیین روایی پرسشنامه­ ها از فرمول لاوشه استفاده شد و با اصلاحاتی مورد تأیید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه­ ها نیز با کمک نرم­ افزار تحلیل آماریSPSS بررسی شده و مقدار آلفای کرونباخ بزرگ­تر از 7/0 به‌دست آمد که نشان پایایی مطلوب آن است. در این مقاله، معیارهای اصلی بهبود بهره­ برداری از خودروهای سبک تاکتیکی شامل، "تأمین و خرید، توزیع، ذخیره­ سازی، تعمیرات و نگهداری و بهره­ برداری"شناسایی شده و با استفاده از مدل تصمیم­ گیری تاپسیس4 این علت­ها و نیز علت­های فرعی آنها رتبه­ بندی گردید. در نهایت خروجی این پروژه جهت پیاده­ سازی به نیروی دفاعی مربوطه ارسال گردید.}, keywords_fa = {بهبود بهره برداری,خودروهای سبک تاکتیکی,آماد و پشتیبانی,ترابری و تحرک,مدل تصمیم‌گیری تاپسیس}, url = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203556.html}, eprint = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203556_af01b8680d18c6ebbca0fd806ee45093.pdf} } @article { author = {مهدی زاده, اسماعیل and کشاوری, سینا}, title = {A Multi-Objective Model for the Location Routing Problem with fuzzy Travel Times and Due Dates}, journal = {Supply Chain Management}, volume = {17}, number = {47}, pages = {42-61}, year = {2015}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-9198}, eissn = {2717-1647}, doi = {}, abstract = {In this study the location routing problem with fuzzy parameters is taken into account, this problem involves determining the location of the depots and routing of the vehicles in order to serve the customers. In this study a location routing problem with fuzzy travel times and due dates is considered and two objective models are proposed. The considered objectives are minimizing the total costs of the network and minimizing the total weighted tardiness. The costs of the network include the fixed installation costs and the transportation costs. In order to solve this problem a mathematical model is proposed. However since this problem is categorized into NP-hard problem; the mathematical model cannot be solved efficiently. Therefore meta-heuristic algorithms are proposed to efficiently solve this problem}, keywords = {Location Routing Problem,Facility Location,Fuzzy Programming,Multi-Criteria Decision Making}, title_fa = {مدلی چند هدفه برای مسئله مکان یابی – مسیریابی با زمان های سفر و تحویل فازی}, abstract_fa = {در این مقاله مسئله مکان­ یابی مسیریابی همراه با زمان­ های سفر و زمان­ های تحویل فازی مورد مطالعه قرار گرفته و یک مدل برنامه­ ریزی ریاضی دو هدفه پیشنهاد می­ شود. هدف­های در نظر گرفته شده شامل کمینه کردن هزینه­ های شبکه توزیع و جمع موزون دیرکردها می­ باشد. هزینه­ های شبکه توزیع شامل هزینه­ های نصب دپوها و هزینه­ های حمل‌ و نقل است و برای هر یک از مشتری­ها یک موعد تحویل فازی در نظر گرفته می­ شود. از آنجا که مسئله مورد نظر در زمره مسائل NP-hard قرار دارد، از دو الگوریتم ژنتیک با مرتب­ سازی نامغلوب3 و شبیه­ سازی تبرید چند هدفه برای حل بهره گرفته می­ شوند. برای تنظیم پارامترهای الگوریتم­ ها از روش تاگوچی استفاده می­ شود و برای مقایسه الگوریتم‌های پیشنهادی تعدادی مسئله در سه مقیاس کوچک، متوسط و بزرگ تولید و حل شده استو نتایج محاسباتی نشان می­ دهند که الگوریتم شبیه­ سازی چند هدفه از کارایی بالاتری برخوردار است.}, keywords_fa = {مسئله مکان یابی مسیریابی,مکان یابی تسهیلات,برنامه ریزی فازی,تصمیم گیری چند معیاره}, url = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203557.html}, eprint = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203557_75a2733492a46d508f06ffab83e050df.pdf} } @article { author = {ابویی, محمد حسین and فلاح نژاد, محمد صابر and موبد, فرشید}, title = {Identifying Factors Influencing suppliers’ satisfaction in food distribution firms}, journal = {Supply Chain Management}, volume = {17}, number = {47}, pages = {62-69}, year = {2015}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-9198}, eissn = {2717-1647}, doi = {}, abstract = {Manufacturers have found the great role of suppliers in achieving competitive advantages. In recent years, satisfaction of suppliers in supply chain has been considered in some researches. In fact, it is told that manufacturers and suppliers should cooperate in their activities and become each other’s trusted partners. This paper seeks to find the factors influencing a suppliers’ satisfaction. The goal is achieved by reviewing the existing literature and then designing the proper questionnaire for Iranian food industry. The questionnaires are analyzed using PLS approach. The results show that the factors trust, communication and payment policies directly influence the satisfaction of a supplier and the factors conflict management and purchasing policies have indirect influence on supplier satisfaction.}, keywords = {Supplier Satisfaction,Buyer,Supplier Relationships,Structural Equation Modeling,Partial Least Square}, title_fa = {شناسایی عوامل مؤثر بر رضایت تأمین‌کنندگان شرکت های پخش مواد غذایی}, abstract_fa = {در سال­های اخیر، تولیدکنندگان در دستیابی به مزیت رقابتی، به نقش تأمین‌ کنندگان پی برده­ اند و در واقع می­ توان بیان کرد که باید تأمین‌ کنندگان و خریداران با یکدیگر همکاری داشته و فعالیت­ هایشان را با هم هماهنگ کنند. هدف این مقاله، ارائه روشی مناسب به‌ منظور شناسایی عوامل مؤثر بر رضایت تأمین‌کنندگان شرکت­ های پخش مواد غذایی است. به‌ منظور دستیابی به نتایج مورد انتظار، ابتدا عوامل مؤثر بر رضایت­ مندی تأمین‌ کنندگان، از ادبیات موضوع و با نظر خبرگان صنعت استخراج گردیده است. سپس ضمن ارائه مدل اولیه، فرضیات مرتبط شکل گرفته است. بر این اساس پرسشنامه­ ای طراحی شده و بعد از تکمیل آنها به کمک روش حداقل مربعات جزئی (PLS)، فرضیات مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج حاصل از تحلیل­ها نشانگر این موضوع هستند که عوامل اعتماد، ارتباطات متقابل و سیاست­ های پرداخت شرکت­ های پخش، اهمیت قابل توجه­ ای بر رضایت تأمین‌ کننده آنها دارند و عوامل سیاست­ های خرید شرکت پخش و نحوه مدیریت اختلافات از طریق متغیر واسطه ارتباطات متقابل، تأثیری غیرمستقیم بر رضایت تأمین‌ کننده این شرکت­ ها دارد. یک شرکت پخش مواد غذایی با استفاده از نتایج این تحقیق می­ تواند همکاری بهتری با تأمین‌ کنندگان خود داشته و با استفاده از توانایی­ های تأمین‌ کنندگان خود از مزیت رقابتی خوبی برخوردار باشد.}, keywords_fa = {رضایت تأمین‌کنندگان,روابط خریدار و تأمین‌کننده,مدل سازی معادلات ساختاری,حداقل مربعات جزئی}, url = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203558.html}, eprint = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203558_924999ee7986481a0217ca4fefccacba.pdf} } @article { author = {عباسی رائی, علی and قلندری, همت مراد and نخعی کمال‌آبادی, عیسی}, title = {Model for Traceability and Identification of products in Supply Chain}, journal = {Supply Chain Management}, volume = {17}, number = {47}, pages = {70-83}, year = {2015}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-9198}, eissn = {2717-1647}, doi = {}, abstract = {Traceability is an ability of system to provide status reports or records pertaining of the current situation in the past. In production systems, Traceability to track the product or lot of a product and access to records in the entire production process (or part of the process) of the raw material to finished product that purchased and consumed by customer will be applied. Traceability in production is a general issue and is independent of the type of product and production process. ‎ requirement to identify products and access to their information in order to identify health  and high quality products and their suppliers and recognition of them from less quality and counterfeit products has led to today's traceability be considered as a requirement by the government and customers of most products. This capability is essential part of quality systems and related information systems have a major role in feed of supply chain information systems. ‎ This paper describes the requirement of product traceability in supply chain, benefits and functions, types and ways to track of products, models and finally data requirement for track, provide a total comprehensive model for developing and implementing of  tracking system in the supply chain that regardless of the supply chain aspects, defining its scope, diversity of products and production processes capable to support the recall plan, provide effectively and preventive manage of materials and production processes, support Optimization of Supply Chain Management and solutions offered in this area, support other information systems in supply chain interactions. Research ‎Method used to intercept based on thinking on the international standard tracking models, opinions of operational managers and information systems developers and provide a complete picture of the tracking system entities in the integrated supply chain.}, keywords = {Supply Chain,Tracking,Traceability and Identification,GS1,ISO 21849,Data ID}, title_fa = {مدلی برای قابلیت ردیابی و شناسایی اقلام در زنجیره تأمین}, abstract_fa = {به توانایی یک سیستم در ارائه گزارش از وضعیت جاری یا سوابق محصولات قابلیت ردیابی اطلاق می­ شود. در سیستم­ های تولیدی، قابلیت ردیابی به رهگیری یک محصول یا انباشته­ ای4 از آن در چرخه عمر و گردش اشاره دارد. قابلیت ردیابی در تولید یک موضوع عمومی و مستقل از نوع محصول و فرآیند تولید است. ضرورت شناسایی محصولات و دستیابی به اطلاعات آنها به‌ منظور شناخت محصولات سالم و با کیفیت و مراجع عرضه کننده و تشخیص آنها از محصولات بی‌ کیفیت و تقلبی باعث شده که امروزه قابلیت ردیابی به‎عنوان یک الزام از سوی دولت‌ها و مشتریان اکثر محصولات پذیرفته شود. این قابلیت، رکن اساسی سیستم‌های کیفیت است. این مقاله به تشریح ضرورت قابلیت ردیابی اقلام در زنجیره تأمین، مزایا و کارکردها، انواع و شیوه­ های ردیابی محصولات، مدل­ های مختلف رهگیری و بالاخره داده­ های مورد نیاز برای رهگیری می­ پردازد.علاوه بر آن، یک مدل مفهومی جامع جهت توسعه و پیاده‎­سازی سیستم‌های ردیابی در سطح زنجیره تأمین ارائه می­ دهد که فارغ از ابعاد زنجیره تأمین، دامنه تعریف آن، تنوع محصولات و فرآیندهای تولیدی مربوط بتواند پشتیبانی لازم را از طرح‌های فراخوان محصولات تولیدی به ‎عمل آورد. این مدل امکان مدیریت پیشگیرانه و مؤثر مواد و فرآیندهای تولیدی را فراهم می­ آورد. همچنین بهینه‌سازی مدیریت زنجیره تأمین و راهکارهای ارائه شده در این زمینه را پشتیبانی می­ کند، در ضمن به تغذیه اطلاعاتی سایر سیستم‌های زنجیره تأمین پرداخته و تعاملات بین چند زنجیره تأمین را پوشش می­ دهد. روش پژوهش به‎کار گرفته شده مبتنی برتفکر بر مدل­ های رهگیری استاندارد بین‌المللی، نظرات مدیران عملیاتی و توسعه‌ دهندگان سیستم‌های اطلاعاتی است و در پی ارائه تصویری کامل از یک سیستم ردیابی در سطح زنجیره تأمین به‎صورت مجتمع و یکپارچه می­ باشد.}, keywords_fa = {زنجیره تأمین,شناسایی و قابلیت ردیابی,GS1- ISO 21849,شناسه داده}, url = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203559.html}, eprint = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203559_ea1da96ea7e0bc6b82cf8ee9c8ed6ba7.pdf} } @article { author = {مرادی ساران, بهزاد}, title = {}, journal = {Supply Chain Management}, volume = {17}, number = {47}, pages = {-}, year = {2015}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-9198}, eissn = {2717-1647}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {Introduction book}, title_fa = {معـرفی کتـاب‌های لجستیکی چـاپ شـده در مـرکز مطـالعات و پژوهـش های لـجستیکی در سال 1394}, abstract_fa = {در این قسمت دو کتاب فناوری تولید جیره ­ها و تغذیه نیروهای نظامی و بازیافت مواد پرانرژی (غیرنظامی­ سازی سامانه ­های مهماتی) که در سال 1394 توسط مرکز مطـالعات و پژوهـش های لـجستیکی به چاپ رسیده، معرفی شده است}, keywords_fa = {معرفی کتاب}, url = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203552.html}, eprint = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203552_3b92eb7b3bd20969f9fa1b564d3c8b16.pdf} }