@article { author = {رضایی نیک, ابراهیم and یزدان‌پناه, مهرداد and اسعدی, محمدتقی and محمودی یکتا, زهرا}, title = {Truck Scheduling in Cross Docking with Multiple Receiving and Shipping Door}, journal = {Supply Chain Management}, volume = {16}, number = {45}, pages = {50-57}, year = {2014}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2008-9198}, eissn = {2717-1647}, doi = {}, abstract = {Cross docking is a logistic strategy that plays the role of a middle knot in distribution network in the provision process. In logistic part, inventory holding is considered as an important matter in managing costs. Not only cross docking reduces the inventory holding cost, but it also reduces the cost of collecting received orders, transportation and duration of sending. The products, which are unloaded on cross docking by inbound trucks, are classified properly according to customers’ orders and loaded on outbound trucks with minimum possible saving and as soon as possible, usually less than 24 hours. A model is offered in this paper on the basis of a mixed integer programming to model the cross docking with several receiving and shipping doors. It allocates different doors to inbound and outbound trucks, regards the loading sequences, and also allocates products from importing trucks to exporting ones coincidentally. The proposed model has been implemented in the dairy industry, and the results indicate the effectiveness of the model is presented in the real world}, keywords = {Cross Docking,Logistics,Reducing Storage Costs,Truck Scheduling,Mixed Integer Programming}, title_fa = {زمان‌بندی بارکش‌ها در یک سیستم فرابارانداز با چندین درب ورودی و خروجی}, abstract_fa = {فرابارانداز یک استراتژی لجستیکی و در نقش گره‎‎ای میانی در شبکه توزیع زنجیره تأمین است. در قسمت لجستیک، نگهداری موجودی جزو هزینه‌برترین قسمت‎ها می‎باشد که فرابار انداز علاوه بر کاهش هزینه نگهداری، موجب کاهش هزینه‎های جمع‌آوری سفارش، حمل‌ و نقل و مدت زمان ارسال می‎شود. محصولاتی که از تأمین‌کنندگان مختلف توسط بارکش‎های ورودی به فرابارانداز می‎رسند، با کمترین مقدار و ذخیره‎سازی‎ ممکن و با دسته‌بندی‌های متناسب با تقاضای مشتری، در مدت زمانی عموماً کمتر از 24 ساعت، بر روی بارکش‎های خروجی بارگذاری می‎شوند. در این مقاله، یک مدل عدد صحیح مختلط برای مدل‌سازی فرابارانداز با چندین درب ورودی و خروجی ارائه شده است که به‌ طور هم­زمان تخصیص بارکش‎های ورودی و خروجی به درب‎ها، توالی خدمت­گیری آنها و هم­چنین تخصیص محصولات از بارکش‎های ورودی به بارکش‎های خروجی می‎پردازد. مدل پیشنهاد شده در یکی از واحدهای صنعتی پیاده‌سازی شده و نتایج آن‌که بیانگر کارایی مدل در دنیای واقعی می­ باشد، ارائه گردیده است.}, keywords_fa = {فرابارانداز,لجستیک,کاهش هزینه‎های انبارداری,زمان‌بندی بارکش‎ها,برنامه‎ریزی عدد صحیح}, url = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203541.html}, eprint = {https://scmj.ihu.ac.ir/article_203541_900bb01f50d87ea7c564f10f8c56de75.pdf} }