per
دانشگاه جامع امام حسین (ع)
مدیریت زنجیره تأمین
2008-9198
2717-1647
2002-02-20
3
10
203448
سیستم لجستیکی هماهنگ و یکپارچه در سطح نیروهای مسلح
سیدمحمد سادات
iii@yahoo.com
1
این مقاله ضمن بررسی نقش مدیریت لجستیک در موفقیتهای نیروهای مسلح، به سیستم موجود لجستیک نیروهای سه گانه ارتش هندوستان نگاهی اجمالی انداخته و نقاط ضعف آنها را مورد ارزیابی قرار داده است، سپس با انجام مطالعات تطبیقی به راهکارهای ایجاد بهبود، اصلاح و رفع نقاط ضعف پرداخته و به مواردی چند از سازمانهای مورد نیاز در ساختار فعلی ارتش اشاره کرده و در بخش پایانی نتایج حاصل از بحث یکبار دیگر مرور شده است.
https://scmj.ihu.ac.ir/article_203448_fd3e965c995144fe8acb711eb3eb7766.pdf
یکپارچگی
per
دانشگاه جامع امام حسین (ع)
مدیریت زنجیره تأمین
2008-9198
2717-1647
2002-02-20
3
10
203449
کاربرد روش AHP در تصمیمگیری استراتژی بازسازی اقلام تعمیرپذیر در یک سیستم صنعت دفاعی کشور
محمدباقر رضامند
iii@yahoo.com
1
AHP «روش تصمیمگیری چند معیاره سلسله مراتبی» تکنیک نوینی است که در مدلهای تصمیمگیری کاربرد مؤثری دارد. دراین مقاله سعی شده است ضمن معرفی AHP ، به صورت مختصر، کاربرد آن در یک نمونه عملی بیان شود و این نمونه عملی، تصمیمگیری استراتژیکی برای انجام بازسازی خودرو در یک سازمان دفاعی یا واگذاری آن به بخش خصوصی است. برای استفاده از مدل AHP باید هدف، معیارهای کلان و معیارهای جزئی و سپس گزینههای مختلف سطحبندی شده و با تعیین وزن هر معیار و مقایسه دو دوئی معیارها به گزینه مطلوب دسترسی پیدا کرد. در این مقاله وزنها و نسبت ناسازگاری با استفاده از نرمافزاری که توسط آقای پرفسور ساعتی (ابداعگر این تکنیک) تهیه شده، محاسبه گردیده و با توجه به مراحل مدل AHP گزینه مطلوب پیشنهاد شده است.
https://scmj.ihu.ac.ir/article_203449_42218799597da4a793258ebd1371bbf2.pdf
نگهداری و تعمیرات
per
دانشگاه جامع امام حسین (ع)
مدیریت زنجیره تأمین
2008-9198
2717-1647
2002-02-20
3
10
203450
مروری بر مفاهیم لجستیک بازاریابی
حمید علیخانی
iii@yahoo.com
1
وحید ناصحیفر
ii@yahoo.com
2
وظیفة لجستیک یک سازمان، تهیه سیستمی است که تأمینکننده نیازها، اهداف با حداقل هزینه و زمان ممکن باشد. لذا سیستم لجستیک ارتباط اساسی با عملیات بازاریابی دارد. هر چند وجود یک سیستم لجستیک جامع و منسجم میتواند هزینه و زمان را کاهش و کیفیت و مطلوبیت را افزایش دهد، اما در شرایط فعلی که خلاء یک لجستیک جامع احساس میشود، وجود زیرسیستمهای منسجم و قوی تا حدودی میتواند به رفع این نقیصه کمک نماید. لجستیک بازاریابی، شامل فعالیتهای حملونقل، انبارداری، جابهجایی مواد، پردازش سفارشات و در دسترس بودن موجودی میشود که انسجام این فعالیتها میتواند بر روی کاهش هزینهها و عملیات و ارائه خدمات به مشتریان تأثیر به سزایی بگذارد.
https://scmj.ihu.ac.ir/article_203450_1fd436ff2639b717726b53e8ece76ca3.pdf
مفاهیم لجستیک
per
دانشگاه جامع امام حسین (ع)
مدیریت زنجیره تأمین
2008-9198
2717-1647
2002-02-20
3
10
203451
مقدمهای بر مدیریت زنجیرة عرضه (تأمین)
ابراهیم تیموری
iii@yahoo.com
1
عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت
در این مقاله مفاهیم "مدیریت زنجیره عرضه" (SCM) و تغییرات فناورانه، تشدید رقابت در صحنه بازارهای داخلی و بینالمللی، انقلاب اطلاعات، بالا رفتن توقع مشتریان که از جمله عوامل بوجود آورنده مفاهیم و نگرشهای تازة علمی در مجامع علمی و صنعتی هستند، بیان شده است. هم اکنون در صحنه اداره بنگاههای اقتصادی، عامالمنفعه، خدماتی و بسیاری از بخشهای مختلف جامعه، نگرشی نوین پا به عرصه میگذارد و به کمک مدیران میآید تا شاید پیروزمند میدان سخت مبارزههای بازارهای رقابتی باشد. تفکر سیستمی در زنجیرههای عرضه و ادارة آنها، به نام "مدیریت زنجیره عرضه" معروف شده که در ادامه مفاهیم، اجزاء و ارکان و علل بوجود آورنده و ضرورت و اهمیت آن در مدیریت یکپارچه لجستیک بیان میشود.
https://scmj.ihu.ac.ir/article_203451_0784f63339af442e3dd0d7a5ce15bd7c.pdf
مدیریت زنجیره تأمین