دانشگاه جامع امام حسین (ع)
مدیریت زنجیره تأمین
2008-9198
2717-1647
3
7
2001
05
22
بازیابی قطعات مکانیکی در صنعت نظامی قسمت دوم روشهای بازیابی قطعات
FA
محمد رضا
زمانی
iii@yahoo.com
حسین
راژ
ii@yahoo.com
احمدرضا
قربانی
روشهای متعددی برای جرم گذاری بر روی قطعات وجود دارد. جوشکاری، فلز پاشی، آبکاری و استفاده از مواد اپوکسی از متداولترین روشهایی هستند که در بازیابی قطعات کاربرد فراوان دارند. جوشکاری که به عنوان یک روش اتصال دائمی قطعات به یکدیگر ابداع گردید، امروزه سهم مهمی در بهسازی قطعاتنو و ترمیم سطوح فرسوده دارد. فلزپاشی یک روش پوشش دهی قطعات است. تنوع زیاد مواد پاشش و نرخ بالای جرم گذاری موجب شده است تا بتوان خواص متنوع سطحی را در زمان اندک بر روی قطعات ایجاد کرد. تمام صنایع از جمله ریختهگری، قالبسازی، کشتیسازی و صنایع اتومبیل (بویژه صنایع نظامی) از این فرآیند بهرههای زیادی در بهسازی و بازیابی میبرند. آبکاری نیز یک روش پوشش دهی میباشد که به دو صورت غوطهوری و موضعی امکانپذیر است. یکی از کاربردهای این روش ایجاد پوششهای مقاوم به سایش بر روی قطعات هم در مراحل نهایی تولید و هم در ترمیم سطوح سائیده شده است. با استفاده از مواد اپوکسی نیز میتوان بعضی قطعات ترک خورده، شکسته شده، یا خراشهای سطحی را ترمیم نمود. اهمیت استفاده از روشهای بازیابی، هزینه تمام شده کمتر نسبت به ساخت مجدد، صرفه جویی انرژی و جلوگیری از اتلاف منابع معدنی است.
لجستیک معکوس
https://scmj.ihu.ac.ir/article_203458.html
https://scmj.ihu.ac.ir/article_203458_367ed926533011f064d7c7c7c69784dd.pdf
دانشگاه جامع امام حسین (ع)
مدیریت زنجیره تأمین
2008-9198
2717-1647
3
7
2001
05
22
اصول کنترل داخلی در سیستم لجستیک «بخش دوم»
FA
احمد
ایزدی یزدان آبادی
iii@yahoo.com
در شماره گذشته اهداف، اهمیت و ضرورت کنترل داخلی در سیستمهای لجستیکی مورد بحث قرار گرفت؛ با سیستمهای خود تنظیم کننده یا خود کنترل به عنوان مبنای تئوریک کنترل داخلی آشنا شدیم، و در نهایت انواع کنترلهای داخلی که در سیستم لجستیک قابل استقرار هستند، مورد بررسی قرار گرفت. در این شماره به روشهای اساسی و کلی کنترل داخلی در سیستم لجستیک؛ شامل طراحی ساختارهای خود کنترل، گزینش و بکارگماری نیروی انسانی خود کنترل، طراحی و اجرای عملیات لجستیکی به گونهای که اصول کنترل داخلی مراعات گردند، کنترلهای بودجهای و کنترلهای ویژه مدیریت خواهیم پرداخت. و در ادامه بحث با ویژگیهای یک سیستم لجستیکی که در آن کنترل داخلی استقرار یافته آشنا خواهیم شد. نهایتاً، قواعد کنترل داخلی در بخشهای اصلی لجستیکی، یعنی تأمین و خرید، انبارداری، اموال و داراییهای ثابت و حملونقل با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
سیستم
https://scmj.ihu.ac.ir/article_203459.html
https://scmj.ihu.ac.ir/article_203459_2b7bcb74cf775d2040c65622fbc6b33c.pdf
دانشگاه جامع امام حسین (ع)
مدیریت زنجیره تأمین
2008-9198
2717-1647
3
7
2001
05
22
سیستم مدیریت اطلاعات پایه لجستیک (سماپل) قسمت هفتم: نقش و اثر سماپل بر سازمان لجستیک
FA
محمدرضا
دودمان
iii@yahoo.com
مجید
کافی
ii@yahoo.com
سیستمهای اطلاعاتی سازمانها با ماموریتهای خاصی تعریف و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و اهداف آنها در قالبهای عمومی و تخصصی مورد توجه میباشند. سماپل بهعنوان یک سیستم مدیریت اطلاعات در هدف عام، وظیفه توزیع و جاریسازی زبان مشترک اطلاعات اقلام و در هدف خاص بدنبال ایجاد یک بستر مناسب جهت طراحی و ایجاد سیستمهای اطلاعاتی مدیریت سازمان و توسعه و گسترش پایگاه اطلاعات اقلام بهعنوان یک حافظه اجتماعی میباشد.
سیستم
https://scmj.ihu.ac.ir/article_203460.html
https://scmj.ihu.ac.ir/article_203460_091e57ca0adec294c0b59170c713f2d4.pdf
دانشگاه جامع امام حسین (ع)
مدیریت زنجیره تأمین
2008-9198
2717-1647
3
7
2001
05
22
بررسی لجستیک سپاه امیرالمومنین (ع) ـ جنگ صفین حملونقل (ترابری) (قسمت دوم)
FA
محمد حسین
رجبی
iii@yahoo.com
در جنگ صفین همچون دیگر جنگهای مهم تاریخ، امر حملونقل نیروها و امکانات برای هر دو طرف از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. در این بخش از مقاله، ابتدا وسائل حملونقل رایج در آن عصر و نوع بکارگیری آن در سپاه امیرالمؤمنین (ع) را مورد بحث قرار میدهیم و سپس به احداث پل موقت بر روی رود فرات به منظور عبور سپاه عظیم آن حضرت میپردازیم.
الگوبرداری
https://scmj.ihu.ac.ir/article_203461.html
https://scmj.ihu.ac.ir/article_203461_e38f4fcec9df26fd5e91fdd6b180ad5b.pdf