TY - JOUR ID - 203558 TI - شناسایی عوامل مؤثر بر رضایت تأمین‌کنندگان شرکت های پخش مواد غذایی JO - مدیریت زنجیره تأمین JA - SCMJ LA - fa SN - 2008-9198 AU - ابویی, محمد حسین AU - فلاح نژاد, محمد صابر AU - موبد, فرشید AD - دانشگاه یزد Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 17 IS - 47 SP - 62 EP - 69 KW - رضایت تأمین‌کنندگان KW - روابط خریدار و تأمین‌کننده KW - مدل سازی معادلات ساختاری KW - حداقل مربعات جزئی DO - N2 - در سال­های اخیر، تولیدکنندگان در دستیابی به مزیت رقابتی، به نقش تأمین‌ کنندگان پی برده­ اند و در واقع می­ توان بیان کرد که باید تأمین‌ کنندگان و خریداران با یکدیگر همکاری داشته و فعالیت­ هایشان را با هم هماهنگ کنند. هدف این مقاله، ارائه روشی مناسب به‌ منظور شناسایی عوامل مؤثر بر رضایت تأمین‌کنندگان شرکت­ های پخش مواد غذایی است. به‌ منظور دستیابی به نتایج مورد انتظار، ابتدا عوامل مؤثر بر رضایت­ مندی تأمین‌ کنندگان، از ادبیات موضوع و با نظر خبرگان صنعت استخراج گردیده است. سپس ضمن ارائه مدل اولیه، فرضیات مرتبط شکل گرفته است. بر این اساس پرسشنامه­ ای طراحی شده و بعد از تکمیل آنها به کمک روش حداقل مربعات جزئی (PLS)، فرضیات مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج حاصل از تحلیل­ها نشانگر این موضوع هستند که عوامل اعتماد، ارتباطات متقابل و سیاست­ های پرداخت شرکت­ های پخش، اهمیت قابل توجه­ ای بر رضایت تأمین‌ کننده آنها دارند و عوامل سیاست­ های خرید شرکت پخش و نحوه مدیریت اختلافات از طریق متغیر واسطه ارتباطات متقابل، تأثیری غیرمستقیم بر رضایت تأمین‌ کننده این شرکت­ ها دارد. یک شرکت پخش مواد غذایی با استفاده از نتایج این تحقیق می­ تواند همکاری بهتری با تأمین‌ کنندگان خود داشته و با استفاده از توانایی­ های تأمین‌ کنندگان خود از مزیت رقابتی خوبی برخوردار باشد. UR - https://scmj.ihu.ac.ir/article_203558.html L1 - https://scmj.ihu.ac.ir/article_203558_924999ee7986481a0217ca4fefccacba.pdf ER -