TY - JOUR ID - 203573 TI - ساختار و شاخص‌های ارزیابی زنجیره تأمین گردشگری مطالعه موردی شهر مشهد JO - مدیریت زنجیره تأمین JA - SCMJ LA - fa SN - 2008-9198 AU - توسلی حجتی, زهرا AU - بیجه کشاورزی, رضا AD - دانشگاه تهران Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 17 IS - 49 SP - 66 EP - 83 KW - مدیریت زنجیره تأمین KW - صنعت گردشگری KW - شاخص ارزیابی KW - شهر مشهد DO - N2 - گردشگری اسلامی نقش بسیار مهمی در تربیت معنوی، روحانی و آرامش فکری جامعه دارد و جذب گردشگران خارجی باعث معرفی بهتر اسلام و نشان دادن چهره واقعی انقلاب اسلامی و حقایق ایران به سایر ملل می­ گردد. یکی از نیازهای اجتماعی گردشگری مذهبی در شهر مشهد، توجه بـه اوقات فـراغت جهـانگردان است که می­ تواند در کنار زیارت، اوقات خوش و فرح­بخشی برای زائران فراهم نماید. در این مقاله ابتدا ضمن معرفی ساختار مفهومی زنجیره تأمین گردشگری، اجزا و مؤلفه­ های تأثیرگذار بر آن نیز تبیین خواهد شد. مدل معرفی شده از کل نمونه­ های قبلی کامل­تر بوده و سعی شده تا از تمام ابعاد به این ساختار پرداخته شود. در ادامه ساختار جامعی جهت ارزیابی زنجیره تأمین گردشگری در سه سطح با قابلیت ارزیابی شاخص­ های کیفی و کمی معرفی شده و برای نمونه با توجه به جایگاه ویژه شهر مشهد، برای این شهر پیاده و نواقص اطلاعاتی آن نیز شناسایی شده است. UR - https://scmj.ihu.ac.ir/article_203573.html L1 - https://scmj.ihu.ac.ir/article_203573_cec54310cd17a396b7902f856cb51934.pdf ER -