2024-03-29T17:35:57Z
https://scmj.ihu.ac.ir/?_action=export&rf=summon&issue=2200694
مدیریت زنجیره تأمین
مدیریت زنجیره تأمین
2008-9198
2008-9198
1380
3
10
سیستم لجستیکی هماهنگ و یکپارچه در سطح نیروهای مسلح
سیدمحمد
سادات
این مقاله ضمن بررسی نقش مدیریت لجستیک در موفقیتهای نیروهای مسلح، به سیستم موجود لجستیک نیروهای سه گانه ارتش هندوستان نگاهی اجمالی انداخته و نقاط ضعف آنها را مورد ارزیابی قرار داده است، سپس با انجام مطالعات تطبیقی به راهکارهای ایجاد بهبود، اصلاح و رفع نقاط ضعف پرداخته و به مواردی چند از سازمانهای مورد نیاز در ساختار فعلی ارتش اشاره کرده و در بخش پایانی نتایج حاصل از بحث یکبار دیگر مرور شده است.
یکپارچگی
2002
02
20
https://scmj.ihu.ac.ir/article_203448_fd3e965c995144fe8acb711eb3eb7766.pdf
مدیریت زنجیره تأمین
مدیریت زنجیره تأمین
2008-9198
2008-9198
1380
3
10
کاربرد روش AHP در تصمیمگیری استراتژی بازسازی اقلام تعمیرپذیر در یک سیستم صنعت دفاعی کشور
محمدباقر
رضامند
AHP «روش تصمیمگیری چند معیاره سلسله مراتبی» تکنیک نوینی است که در مدلهای تصمیمگیری کاربرد مؤثری دارد. دراین مقاله سعی شده است ضمن معرفی AHP ، به صورت مختصر، کاربرد آن در یک نمونه عملی بیان شود و این نمونه عملی، تصمیمگیری استراتژیکی برای انجام بازسازی خودرو در یک سازمان دفاعی یا واگذاری آن به بخش خصوصی است. برای استفاده از مدل AHP باید هدف، معیارهای کلان و معیارهای جزئی و سپس گزینههای مختلف سطحبندی شده و با تعیین وزن هر معیار و مقایسه دو دوئی معیارها به گزینه مطلوب دسترسی پیدا کرد. در این مقاله وزنها و نسبت ناسازگاری با استفاده از نرمافزاری که توسط آقای پرفسور ساعتی (ابداعگر این تکنیک) تهیه شده، محاسبه گردیده و با توجه به مراحل مدل AHP گزینه مطلوب پیشنهاد شده است.
نگهداری و تعمیرات
2002
02
20
https://scmj.ihu.ac.ir/article_203449_42218799597da4a793258ebd1371bbf2.pdf
مدیریت زنجیره تأمین
مدیریت زنجیره تأمین
2008-9198
2008-9198
1380
3
10
مروری بر مفاهیم لجستیک بازاریابی
حمید
علیخانی
وحید
ناصحیفر
وظیفة لجستیک یک سازمان، تهیه سیستمی است که تأمینکننده نیازها، اهداف با حداقل هزینه و زمان ممکن باشد. لذا سیستم لجستیک ارتباط اساسی با عملیات بازاریابی دارد. هر چند وجود یک سیستم لجستیک جامع و منسجم میتواند هزینه و زمان را کاهش و کیفیت و مطلوبیت را افزایش دهد، اما در شرایط فعلی که خلاء یک لجستیک جامع احساس میشود، وجود زیرسیستمهای منسجم و قوی تا حدودی میتواند به رفع این نقیصه کمک نماید. لجستیک بازاریابی، شامل فعالیتهای حملونقل، انبارداری، جابهجایی مواد، پردازش سفارشات و در دسترس بودن موجودی میشود که انسجام این فعالیتها میتواند بر روی کاهش هزینهها و عملیات و ارائه خدمات به مشتریان تأثیر به سزایی بگذارد.
مفاهیم لجستیک
2002
02
20
https://scmj.ihu.ac.ir/article_203450_1fd436ff2639b717726b53e8ece76ca3.pdf
مدیریت زنجیره تأمین
مدیریت زنجیره تأمین
2008-9198
2008-9198
1380
3
10
مقدمهای بر مدیریت زنجیرة عرضه (تأمین)
ابراهیم
تیموری
در این مقاله مفاهیم "مدیریت زنجیره عرضه" (SCM) و تغییرات فناورانه، تشدید رقابت در صحنه بازارهای داخلی و بینالمللی، انقلاب اطلاعات، بالا رفتن توقع مشتریان که از جمله عوامل بوجود آورنده مفاهیم و نگرشهای تازة علمی در مجامع علمی و صنعتی هستند، بیان شده است. هم اکنون در صحنه اداره بنگاههای اقتصادی، عامالمنفعه، خدماتی و بسیاری از بخشهای مختلف جامعه، نگرشی نوین پا به عرصه میگذارد و به کمک مدیران میآید تا شاید پیروزمند میدان سخت مبارزههای بازارهای رقابتی باشد. تفکر سیستمی در زنجیرههای عرضه و ادارة آنها، به نام "مدیریت زنجیره عرضه" معروف شده که در ادامه مفاهیم، اجزاء و ارکان و علل بوجود آورنده و ضرورت و اهمیت آن در مدیریت یکپارچه لجستیک بیان میشود.
مدیریت زنجیره تأمین
2002
02
20
https://scmj.ihu.ac.ir/article_203451_0784f63339af442e3dd0d7a5ce15bd7c.pdf