Information technology and the phenomenon of leather whipping effect

Abstract

In the 1990s, many industries realized that the only way to stay in the market was to improve internal processes and be flexible in their capabilities.
It is not enough for the company, but the suppliers of parts and materials must also produce materials with the best quality and the lowest cost, and the distributors must distribute them.
Have a close relationship with the market development policies. One of the most important problems in the supply chain is the effect of leather whipping
This is due to the increase in demand fluctuations along the supply chain.
Effective use of information technology leads to the coordination and integration of the supply chain, facilitates the flow of information and its accurate management.
It reduces the whipping effect.

Keywords


[1]. اقدسى محمد، ملیحى سید احسان، ساختار منظومه اى زنجیره تامین ]
براى کاهش اثر شلاقى، دانشگاه صنعتى امیرکبیر، کنفرانس بی نالمللى مهندسى
[2]. صنایع، 23 و 24 تیرماه 1383
[3]. پویا علیرضا،مدیریت زنجیره تامین و پشتیبانى تکنولوژى اطلاعات،مجله ]
. تدبیر،شماره 145 ، خرداد 1383
[4]. زوکرمن، امى؛ مدیریت زنجیرة تامین؛ تقى زاده على، صالحى، بهرام؛ شیراز: ]
. انتشارات ترمه؛ 1383
آى.تى) براى مدیران، اصفهان: جهاد دانشگاهى واحد ) IT ، 4]. صنایعى، على ]
. اصفهان، 1382
[5]. صنیعى منفرد، محمد على و استادى سیفى، مریم، طراحى زنجیره تامین ]
یکپارچه الکترونیکى براى بیمارستان فیروزآبادى تهران، اولین کنفرانس ملى
. لجستیک و زنجیره تامین، 26 و 27 بهمن 1383
[6]. فیض آبادى، جواد؛ مقدمه اى بر زنجیره تامین، مجله تدبیر، شماره 131 ]
. فروردین 1382
[7]. لاودن، کنت سى و لاودن، جین پى، سیست مهاى اطلاعات مدیریت، ]
. هرمزى، احمد، تهران، انتشارات به آوران، جلد اول، 1384
[8]. محترمى امیر، تفرشى مجید؛ تاثیرات فناورى اطلاعات بر زنجیره ارزش ]
. سازمانى، مجله تدبیر، شماره 139 ، آذر 1382
[9]. نیلى پور طباطبائى، اکبر و لیریائى، رضا، نقش تجارت الکترونیکى در ]
28- مدیریت زنجیره تامین؛ دومین کنفرانس ملى لجستیک و زنجیره تامین، 29
. آبان 1385
[10]. وجدی وحی د؛ مریم، مدیریت زنجیرة تامین؛ مدیریت زنجیره تامین.
[11]. Anthony Byrd, Terry , Davidson Nancy W, ”Examining
possible antecedents of IT impact on the supply chain and its
effect on firm performance”, Information & Management 41,
2003, pp. 243-255.
[12].Barut, Mehmet, Faisst, Wolfgang, J.Kanet, John,”Measuring
supplychaincoupling:aninformationsystemperspective”,European
Journal of Purchasing & supply Management 8, 2002,
pp. 161-171.
[13]. Boyson Sandor, Thomas Corsi, Alexander Verbraeck,
”The e-supply chain portal: a core business model”, Transportation
Research Part E 39, 2003.
[14]. Gunasekaran A., E.W.T Ngai, ”Information system in supply
chain integration and management”, European Journal of
Operational Research 159, 2004, pp. 269-295.
[15]. lancioni Richard, Hope Jensen Schau, Michael F.Smith,
”Internet impacts on supply chain management”, Industrial
Marketing Management 32, 2003, pp. 173-175.
[16]. M. Hult G. Tomas, J. Ketchen Jr David, R. Chabowski
Brian, ”Leadership, the buying center, and supply chain performance:
A study of linked users, buyers, and suppliers”, Industrial
Marketing Management 36, 2007, pp. 393–403.
[17]. Ruppel Cynthia, ”An information systemsperspective of
supply chain tool compatibility: the roles of technology fit and
relationships”, Business Process Management Journal Vol. 10,
2004.
[18]. Sohang Li, Binshan Lin, ”Accessing information sharing
and information quality in supply chain management”, Decision
Support Systems, 2006.
[19]. Turban, Efraim, Leidner, Dorothy, McLean, Ephraim,
Wetherbe, James, Information Technology for management –
JOHNWILY, 2002.