Consumer standardization methods

Document Type : Applied Article

Abstract

One of the basic tasks of "logistics management" is planning, organizing, controlling and in general "optimal consumption management" in the organization. Therefore, it is necessary to prepare and compile "standard measures", which are a solid foundation for optimal consumption management in the organization. In this paper, after defining and stating the objectives of consumer standardization, various methods that can be addressed in this regard are examined. At the end, a proposed method is introduced so that relying on it, considering all the conditions, Factors and aspects related to consumption prepared and compiled accurate and reliable "standard amounts"

Keywords


١- اداره آماد و پشتیبانی سپاه؛ مدل کلان لجستیک (جزوه اداری)
۲- اداره آماد و پشتیبانی سپاه استاندارد مصرف سوخت (جزوه اداری)، ۱۳۷۵
. ٣- اداره آماد و پشتیبانی سپاه استاندارد مصرف خوراک (جزوه اداری)، ۱۳۷۷.
۴- ایزدی یزدان آبادی، احمد و حسین احمدی؛ اصول و روش های برآورد (جزوه درسی)، مرکز مطالعات و پژوهش های لجستیکی دانشگاه امام حسین (ع)، ۱۳۸۱.
۵- ایزدی یزدان آبادی، احمد و کرم رضا محمدی؛ مبانی استانداردسازی مصرف (جزوه درسی)، مرکز مطالعات و پژوهش های لجستیکی دانشگاه امام حسین (ع)، ۱۳۸۱.
- توانایان فرد، حسن؛ تئوری مصرف ، چاپ اول، تهران: آزادی، ۱۳۵۷.