مدیریت زنجیره تأمین شامل فرآیند اتخاذ تصمیمات یکپارچه طی زنجیره تأمین از تأمینکنندگان مواد اولیه تا مصرف کالا توسط مشتریان نهایی است. این فرآیند شامل سه نوع تصمیم اصلی تأمین، تولید و توزیع در سه سطح استراتژیک، تاکتیکی و عملیاتی است. انتخاب تأمینکننده یکی از مهمترین مسائل تصمیمگیری است که شامل عوامل کیفی و کمی برای مشخص کردن تأمینکننده با بالاترین پتانسیل جهت تأمین نیازهای شرکت با یک هزینه قابل قبول میباشد. در این پژوهش، مسئله انتخاب تأمینکننده در شرکت پارس نئوپان بررسی شده است و از متدولوژی فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی4 جهت این کار استفاده شده است. بعد از تعریف معیارها و شاخصها جهت طراحی ساختار سلسله مراتبی، پرسشنامه مقایسات زوجی طراحی شده و در بین کارشناسان شرکت توزیع گردید. پس از جمعآوری پرسشنامهها، وزن معیارها، شاخصها و گزینهها با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی محاسبه شده و تأمینکننده با بالاترین وزن بهعنوان بهترین تأمینکننده انتخاب شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد معیارهای تأمینکننده مهمترین معیار انتخاب تأمینکننده و قیمت محصول، ظرفیت و کیفیت محصول به ترتیب مهمترین شاخص در انتخاب تأمینکننده میباشد.
رمضانیان, محمدرحیم, شاوردی, میثم, & پورجهانی, رضا. (1391). ارائه مدل انتخاب تأمین کننده به کمک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی (مطالعه موردی: شرکت پارس نئوپان). مدیریت زنجیره تأمین, 14(35), -.
MLA
محمدرحیم رمضانیان; میثم شاوردی; رضا پورجهانی. "ارائه مدل انتخاب تأمین کننده به کمک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی (مطالعه موردی: شرکت پارس نئوپان)", مدیریت زنجیره تأمین, 14, 35, 1391, -.
HARVARD
رمضانیان, محمدرحیم, شاوردی, میثم, پورجهانی, رضا. (1391). 'ارائه مدل انتخاب تأمین کننده به کمک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی (مطالعه موردی: شرکت پارس نئوپان)', مدیریت زنجیره تأمین, 14(35), pp. -.
VANCOUVER
رمضانیان, محمدرحیم, شاوردی, میثم, پورجهانی, رضا. ارائه مدل انتخاب تأمین کننده به کمک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی (مطالعه موردی: شرکت پارس نئوپان). مدیریت زنجیره تأمین, 1391; 14(35): -.