یک مطالعه بین المللی از راهبردهای زنجیره تأمین

نوع مقاله : مطالعه موردی

چکیده

اگرچه اهمیت راهبردی عملیات‌های یکپارچه‌سازی با تأمین کنندگان و مشتریان در زنجیره‌های تأمین به طور گسترده‌ای پذیرفته شده است، ولی سوالات بسیاری در مورد اینکه چگونه می‌توان به بهترین نحو راهبرد‌های زنجیره تأمین را شناسایی کرد هنوز بدون پاسخ مانده اند. برقراری ارتباط با تامین کنندگان مهمتر است یا با مشتریان یا هر دو. به همین شکل، اطلاعات اندکی در مورد رابطه بین یکپارچه‌سازی تأمین کننده و مشتری و  بهبود عملکرد کلی وجود دارد. این مقاله راهبرد‌های یکپارچه‌سازی تأمین کننده و مشتری را در یک نمونه جهانی از 322 تولید کننده بررسی کرده است. مقیاس‌هایی برای سنجش یکپارچه‌سازی زنجیره تأمین توسعه داده شده و پنج راهبرد مختلف نیز در نمونه شناسایی شده‌اند. هر یک از این راهبرد‌ها با کمان یکپارچه‌سازی متفاوتی شناخته می‌شود، که جهت (به سمت تأمین کننده‌ها یا مشتریان) و میزان فعالیت یکپارچه‌سازی را معین می‌کند. شواهد مناسبی وجود دارد که نشان می‌دهند بیشترین درجه کمان یکپارچه‌سازی با تأمین کنندگان و مشتریان، دارای قوی ترین همبستگی و بهبود عملکرد می‌باشد. مسائلی در مورد یافته‌های تحقیق که می‌توانند بر روی تحقیقات و عملیات‌های آتی در نظر گرفته شوند نیز گنجانده شده‌اند.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Arcs of integration: an international study of supply chain strategies

چکیده [English]

Though there is a wide acceptance of the strategic importance of integrating operations with suppliers and customers in supply chains, many questions remain unanswered about how best to characterize supply chain strategies. Is it more important to link with suppliers, customers, or both? Similarly, we know little about the connections between supplier and customer integration and improved operations performance. This paper investigated supplier and customer integration strategies in a global sample of 322 manufacturers. Scales were developed for measuring supply chain integration and five different strategies were identified in the sample. Each of these strategies is characterized by a different “arc of integration”, representing the direction (towards suppliers and/or customers) and degree of integration activity. Therewas consistent evidence that the widest degree of arc of integration with both suppliers and customers had the strongest association with performance improvement. The implications for our findings on future research and practice in the new millennium are considered.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Supply chain management
  • Operations strategy
  • Integration
 
Frohlich M.T., Westbrook R.," Arcs of integration: an international study of supply chain strategies", Journal of Operations Management 19 (2001).