روش‌های استاندارد سازی مصرف

نوع مقاله : کاربردی

چکیده

یکی از وظایف اساسی «مدیریت لجستیک»، برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل و به طور کلی «اداره بهینه مصرف» در سازمان است. بنابراین، لازم است نسبت به تهیه و تدوین «میزان های استاندارد»، اقدام نماید که مبنا و پایه مستحکمی برای اداره بهینه مصرف در سازمان می باشند. در این مقاله، پس از تعریف و بیان اهداف استانداردسازی مصرف، روش های مختلفی که می توان به این مهم پرداخت، مورد بررسی قرار می گیرد در پایان یک روش پیشنهادی معرفی می شود تا با اتکای به آن بتوان با در نظر گرفتن تمام شرایط، عوامل و جوانب مربوط به مصرف، «میزان های استاندارد» دقیق و قابل اطمینانی را تهیه و تدوین نمود

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Consumer standardization methods

چکیده [English]

One of the basic tasks of "logistics management" is planning, organizing, controlling and in general "optimal consumption management" in the organization. Therefore, it is necessary to prepare and compile "standard measures", which are a solid foundation for optimal consumption management in the organization. In this paper, after defining and stating the objectives of consumer standardization, various methods that can be addressed in this regard are examined. At the end, a proposed method is introduced so that relying on it, considering all the conditions, Factors and aspects related to consumption prepared and compiled accurate and reliable "standard amounts"

کلیدواژه‌ها [English]

  • Standard / Soft / Pomegranate Consumption / Arvand Technical Software / Operating Unit
١- اداره آماد و پشتیبانی سپاه؛ مدل کلان لجستیک (جزوه اداری)
۲- اداره آماد و پشتیبانی سپاه استاندارد مصرف سوخت (جزوه اداری)، ۱۳۷۵
. ٣- اداره آماد و پشتیبانی سپاه استاندارد مصرف خوراک (جزوه اداری)، ۱۳۷۷.
۴- ایزدی یزدان آبادی، احمد و حسین احمدی؛ اصول و روش های برآورد (جزوه درسی)، مرکز مطالعات و پژوهش های لجستیکی دانشگاه امام حسین (ع)، ۱۳۸۱.
۵- ایزدی یزدان آبادی، احمد و کرم رضا محمدی؛ مبانی استانداردسازی مصرف (جزوه درسی)، مرکز مطالعات و پژوهش های لجستیکی دانشگاه امام حسین (ع)، ۱۳۸۱.
- توانایان فرد، حسن؛ تئوری مصرف ، چاپ اول، تهران: آزادی، ۱۳۵۷.