ساختارهای ISO ، بستری مناسب برای طراحی و پیاده‌سازی سیستمهای مدیریت نگهداری و تعمیرات

نوع مقاله : ترویجی

چکیده

 در توسعه، طراحی و پیاده سازی سیستمهای نگهداری و تعمیرات معمولا از روشهای متداول مانند Prototyping UML
' SSADM و غیره استفاده می شود. لیکن ساختارهای مدیریتی اجرایی برای طراحی و پیاده سازی سیستمهای نگهداری و تعمیرات و همچنین بهبود مستمر در آنها در نظر گرفته نمی شود
در این مقاله، سیستم نت و ساختارهای مدیریت کیفیت (ISO) مورد ملاحظه قرار گرفته و سعی شده است مجموعه استانداردهای بین المللی
ISO9000 برای مدیریت و تضمین کیفیت و همچنین 17025 ISO به عنوان ساختاری مناسب در توسعه، طراحی و پیاده سازی سیستمهای نگهداری و تعمیرات پیشنهاد شود. نکته حائز اهمیت اینکه این دیدگاه در طراحی سیستم نت پهپاد مورد استفاده قرار گرفته است و در این مقاله به برخی از موارد آن اشاره می شود

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

ISO structures are a good platform for designing and implementing maintenance and repair management systems.

چکیده [English]

In the development, design and implementation of maintenance systems, common methods such as Prototyping UML are usually used.

'SSADM and so on. However, executive management structures are not considered for the design and implementation of maintenance and repair systems, as well as continuous improvement.
In this paper, the Net System and Quality Management Structures (ISO) are considered and an attempt is made to set international standards.

ISO9000 is recommended for quality management and assurance as well as ISO 17025 as a suitable structure in the development, design and implementation of maintenance and repair systems. It is important to note that this view has been used in the design of the UAV network system, and in this article some of its cases are mentioned.






Send feedback





History




Saved




Community

کلیدواژه‌ها [English]

  • Maintenance and Repair
  • Maintenance and Repair Management
  • Quality Management
  • ISO
  • System Design