طراحی مدل پارادایمی توسعه توزیع همه‌کاناله در صنعت بیمه ایران

نوع مقاله : پژوهشی

نویسندگان

1 گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.

2 گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل ایران.

چکیده

پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل پاردایمی توسعه توزیع همه کاناله در صنعت بیمه ایران از طریق استراتژی کیفی داده‌بنیاد انجام شد. جامعه‌ی آماری پژوهش شامل تمامی خبرگان و کارشناسان متخصص صنعت بیمه و اساتید توزیع بازاریابی دانشگاه‌ها بودند که به حوزه توزیع همه کاناله در صنعت بیمه علاقمند بودند. با روش نمونه‌گیری قضاوتی خبره اول نمونه جهت مصاحبه انتخاب و برای انتخاب سایر اعضا از روش نمونه‌گیری گلوله برفی تا رسیدن به مرحله‌ی اشباع نظری مقوله‌ها (مصاحبه‌ی 13ام) استفاده شد. پس از تجربه و تحلیل داده‌ها در نرم‌افزار MAXQDA، طی فرآیندهای کدگذاری باز و محوری، مقوله‌های پژوهش شناسایی و دسته‌بندی شدند و طی فرآیند کدگذاری انتخابی مدل پاردایمی پژوهش ارائه گردید. یافته‌ها نشان داد که شرایط علی شامل تحریک رفتار مشتریان، استفاده از قابلیت‌های بازاریابی دیجیتال، استفاده از قابلیت بازاریابی داخلی، آموزش و توسعه منابع انسانی، خواسته‌های مشتری و محرک‌های مشتری هستند و الزامات ساختاری، الزامات انسانی، الزامات فناوری و الزامات محیطی نقش شرایط زمینه‌ای توسعه توزیع همه کاناله در صنعت بیمه را دارند. به منظور شکل‌گیری مقوله محوری توزیع همه کاناله، به اقدامات مدیریتی اطلاع‌رسانی، قوانین و مقررات و نظارت و کنترل نیاز است که با توجه به راهبردهای کمپین تبلیغاتی توزیع همه کاناله با محتوای جذاب و سیاست‌های یکپارچگی کانال‌های توزیع، انعطاف‌پذیری و انطباق‌پذیری قابل دست‌یابی است.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Designing a paradigmatic model for the development of omnichannel distribution in the Iranian insurance industry

نویسندگان [English]

  • zeinab Bozorgpour 1
  • Moahammad Bashokouh Ajirloo 1
  • Hossein Rahimi Klour 2
  • Ghasem Zarei 2
1 Department of Business Management, Faculty of Social Sciences, University of Mohaghegh Ardabili, Ardabil, Iran.
2 Department of Business Management, Faculty of Social Sciences,University of Mohaghegh Ardabili. Ardabil, Iran.
چکیده [English]

The present study was conducted with the aim of designing a paradigm model for the development of omnichannel distribution in the Iranian insurance industry through a qualitative approach

grounded in theory. The statistical population of the study included all experts and specialists in the insurance industry and marketing distribution professors from universities who were interested in the field of omnichannel distribution in the insurance industry. The first sample was selected for the interview using the expert judgment sampling method, and the snowball sampling method was used to select other members until the theoretical saturation stage of the categories was reached (13th interview). After experimenting and analyzing the data in MAXQDA software, through open and axial coding processes, research categories were identified and categorized, and through selective coding process, the paradigm model of the research was presented. The findings showed that the causal conditions include customer behavior stimulation, use of digital marketing capabilities, use of internal marketing capabilities, training and development of human resources, customer demands and customer drivers, and structural requirements, human requirements, technological requirements and environmental requirements play the role of background conditions for the development of omnichannel distribution in the insurance industry. In order to form the axial category of omnichannel distribution, information management measures, laws and regulations, and monitoring and control are needed, which can be achieved by considering the strategies of omnichannel distribution advertising campaign with attractive content and policies of integration of distribution channels, flexibility and adaptability.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Insurance industry
  • omnichannel distribution
  • integration
  • digital technologies

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 15 شهریور 1404
  • تاریخ دریافت: 15 اردیبهشت 1404
  • تاریخ بازنگری: 27 خرداد 1404
  • تاریخ پذیرش: 15 شهریور 1404
  • تاریخ انتشار: 15 شهریور 1404