در این مقاله براساس مبانی علمی مدیریت زنجیرهتأمین، در بخش نظامی که مبتنی بر حداکثر استفاده از نقاط ضعف دشمن و به حداکثر رساندن برتری نیروی خودی میباشد، مدلی جهت ارزیابی و انتخاب تأمینکنندگان مهمات معرفی شده است. بدین منظور بعد از شناسایی تأمینکنندگان مهمات، با طراحی مدل و استفاده از روشهای تصمیمگیری چند شاخصه (MADM)3 ، به نحوه ارزیابی تأمینکنندگان در شرایط نبرد نامتقارن اشاره شده است. هدف از الگوی این تحقیق، انتخاب تأمینکنندگان مناسب مهمات و در نهایت جمعآوری اطلاعات لازم در تقویت زنجیرهتأمین از صنایع تولیدکننده تا یگانهای رزمی، مطابق دکترین نبرد نامتقارن میباشد.