باز مهندسی

نوع مقاله : ترویجی

چکیده

در شماره های قبلی این فصلنامه فن های بهبود کیفیت جامع به ترتیب به صورت تاریخی مورد مطالعه قرار گرفت اینک به مفهوم جا۔یادی به نام باز مهنا۔ سی بیا به قول بعضی از نوشته های مهندسی مجدد می رسیم. مهنا۔ سی مجدد، در واقع، یک چرخش صد و هشتاد درجه نسبت به وضع موجود و باز بیعی سازمان از نقطه صفر و یا به بیان دیگر نگرش نو به تمام عملیات سازمان از ابتدا تا انتها است، به گونه ای که در این بررسی، ارباب رجوع و مشتری به عنوان عنصر اصلی و کلیدی مورد توجه قرار می گیرند. اما قبل از اینکه به اصل موضوع یعنی مفهوم باز مهناد سمی پرداخته شود، لازم است که ضرورت این تغییر و تحول و نحوه مقابله با آن همراه با شما هادی، یک بار دیگر مورد تاکیا۔ قرار گیرد

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Reverse engineering

چکیده [English]

In previous issues of this quarterly, comprehensive quality improvement techniques were studied historically, respectively, now in the sense of a place called Baz Mahna. Let's get to the heart of some of the rewritten engineering writings. Mahna۔ Thirty again, in fact, is a one-hundred-and-eighty-degree rotation relative to the current state and re-sale of the organization from point zero, or in other words, a new approach to all operations of the organization from beginning to end, so that in this study, the client And the customer is considered as the main and key element. But before we get to the heart of the matter, the need for this change and how to deal with it, Hadi, once again, Takia. To be placed

کلیدواژه‌ها [English]

  • .................
1-Howard Barnet Oprations Manangement Second
Edition, Macmilan Press LTD London.(1996)
2- Wendel L.French and Cecil H.Belly, Orgamzation
Development, Sixth Edition, (1999) PP125
3- Hammer and Champy (1993), Business
Reengineering
4- Geoffrey Gordon System simolation Proctice Hall,
Inc, (1969)
5- Harvey N, Shycon and Maffei simvlation Tool for
Better Distribution, harvard Business Review, (1960)
6- Robert C.CAMP Benchmarking, new Yourk:
Quality Resources(1989)
7- Richard L.Rankin of America Services, Conference
on Octobr (21,1993) at Florida
8- david knights and Hugh willmott, the Reengineering
Revolution, SAGE Publication LTD, (2000)
9- Charles W.L. Hill and GarethR.gones. Strategie
Management and integrated Approch Misslin.
Co(1998)
10- Donald g.Bowersox and david g.closs-Logeistical.
Manage,ent Mecram- hill.(1996)